Elaborative speech: in eleventh conference of the sustainability front
یازدهمین همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی فارس در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خیابان تحویلی برگزار گردید.
در این همایش دکتر لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری کشور به ایراد سخنرانی پرداختند. قبل از سخنرانی دکتر لنکرانی که با استقبال پرشور مردم محلهروبرو شده بود دعای توسل قرائت گردید.
مشروح سخنرانی در ادامه تقدیم می گردد:
بسم اله الرحمن الرحیم:
در این محفل مقدس و بعد از این دعای روحبخش ، جا دارد که خداوند را برای نعمتهای مختلفی که به ما عنایت فرموده از جمله مهمترین آنها مردم خوبمانکه این عصر و زمان را به عصر بیداری اسلامی تبدیل کرده اند شکر نمائیم .
امسال خدا را شکر شیراز ما یک برگ افتخار بزرگی را در راهپیمائی 22 بهمننمایان ساخت. حضوری که ما امسال در شیراز داشتیم هیچ سابقه قبلی نداشت یعنی ما هیچ راهپیمایی به این پرشوری ندیده بودیم و این خودش یک برگ افتخار است نشان می دهد مردم شیراز مردم ولایتمداری هستند. رهبر معظم
انقلاب اسلامی فرمودند 22 بهمن مردم به میدان خواهند آمد و نشان خواهندداد که پای نظام و انقلاب ایستاده اند به اعتراف همه یکی از پرشورترینراهپیمایی های کشور را در شیراز داشتیم هر چند که امسال در همه جای کشورحضور پرشور بود ولی شیرازیها این افتخار را دارند که یک همایش پرشوری رادر دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند. این نوید بخش حضور پرشور در 12 اسفند هم خواهد بود و ما مطمئن هستیم که همین مردم ولایتمدار و مومن شیراز انشاءالله 12 اسفند هم حضور پرشوری در پای صندوقرای خواهندداشت که نسبت به همه کشور چهره بارز و برجسته ای را نشان خواهند داد.
بعضی ها به غلط تردیدهایی درست می کنند و خودشان هم باور می کنند و خیالمی کنند که در این شهر ولایتمدار و سومین حرم اهل بیت (ع) ما نوعی جدائی از تفکر انقلابی و جدائی از روحانیت را داریم. 22 بهمن می آمدند در خیابان و می دیدند که این مردم شیراز یکصدا فریاد دفاع از انقلاب اسلامیو رهبری و آرمانها و ارزشها سردادند بعضیها روی این تحلیل غلط می گویندکه شیرازیها از روحانیت جدا هستند این تحلیل بسیار غلطی است شیرازیها همیشه دوستدار روحانیت بوده اند تاریخ را که نگاه می کنیم می بینیم که بسیاری ازنهضتهای روحانیتی که در این صده اخیر در کشور اثر گذار بودهریشه اش در همین استان فارس و در همین شیراز بوده است آنچه که در نهضت عالم بزرگوار مرحوم آیت الهی در لارستان رخ داد آنچه که بعد از آن باحضور آقا سید نورالدین شیرازی حسینی الهاشمی رخ داد و برگ افتخاری بود که درسراسر ایران فقط یک جا بود که حکم الهی در شهر خیلی روشن و واضح اجرا شدو این افتخار متعلق به شیراز است که حتی در زمان حکومت طاغوت هم اینجاحکم، حکم شرعی بود و ما با اتکا به حاکم شرع احکام الهی دراین شهر جاری وساری می شد .
نقش روحانیت شیراز در نهضت امام خمینی (ره) بارز و برجسته بود چه مرحوم شهید آیت اله دستغیب چه مرحوم شهید آیت اله ربانی شیرازی چه مرحوم آیت اله عظمی محلاتی و چه سایر بزرگانی که در شیراز بودند یک نقش برجسته ای در نهضت امام داشتند وامام این را در فرمایشات خود مکرر می فرمودند وحساب ویژه ای را در سخنرانی هایشان چه قبل و چه بعد از انقلاب روی شیرازباز می کردند به حمدالله امروز هم همان مسیر ساری و جاری است و ما تعجب می کنیم که بعضی از ذهنهایی که بالاخره این تحلیل را وارونه جلوه می دهند
و بعضی از تحلیلهایی که خیال می کنند روحانیت نباید در صحنه دفاع ازانقلاب اسلای حضور داشته باشد نگران می شویم که چطور می شود که حضور یک روحانی در جمع داوطلبان مجلس شورای اسلامی برای بعضیها آزار دهنده شده است این افتخاری برای شیراز است که ما داوطلب روحانی داریم و انشاءالله شاهد خواهیم بود که مردم یکپارچه با حضورشان در صحنه و انشاءالله انتخاب
اصلح حماسه دیگری را رقم می زنند و ما مطمئن هستیم که یکی از انتخابها همین روحانی عظیم الشانی است که در بین کاندیدها حضور دارد و مردم نشان خواهند دارد ،پیوند عمیقشان با روحانیت و دفاغ از مبانی وپایداری براصول بنده چون خودم داوطلب نیستم راحت صحبت می کنم من راحت می گویم که مردمخوب شیراز، ما باید با هوشیاری در این صحنه حضور داشته باشیم اینانتخابات 12 اسفند از چند جهت مهم است یک جهت این است که حضور پرشور وهمینطور که امروز رهبری فرمودند حضور پر احساسی در پای صندوقهای رایداشته باشیم و بدانیم که حضورمان چقدر اثر دارد. من مطمئن هستم همان مردمی که حماسه 22 بهمن امسال را رقم زدند حتماً باحضور پرشورشان در 12اسفند هم نشان می دهند که تکلیف خود را می دانند البته برای این حضور
پرشور یکی از لوازم انتخابات رقابتی است الحمدالله الان با فضائی که هست از بین همه تفکرات و سلائقی که در انقلاب وجود دارد، ما داوطلب و کاندیدا داریم بنابراین انتخابات یک انتخابات رقابتی است و مردم باید بگردند وبهترین را انتخاب کنند ما نقشی را که برای خود قائل هستیم نقش مشاوری است آن چیزی که می توانیم از مردم تقاضا کنیم این است که حضور پرشور پای صندوق داشته باشند و هر که را که انتخاب می کنند این فرصت که یک روحانی عظیم الشان درمجلس داشته باشیم که نشان دهیم که پیوند شیرازیها باروحانیت محکم است را غنیمت بشمریم.
نکته دوم این است که ما در این ایام همانطور که همیشه به ما گفته اند که هوشیار باشیم امیر المومنین (ع) فرمودند که اگر شما غافل بودید معنی اش این نیست که دشمن هم غلفت کرده است دشمن دشمنی اش را میی کند ما باید این ایام حواسمان جمع باشد بالاخره یک دشمن داریم که الان در یک شرائطی قرار گرفته که به هر حربه ای دست می زند که خودش را از مخمصه نجات دهند این موج بیداری اسلامی که جهان را برگرفته است این شیعیان مظلوم بحرین که با مظلومیت خود دارنداز آرمانها و اعتقاداتشان دفاع می کنند و با ظالمین مقابله می کنند این شیعیان مظلوم و محروم شرق عربستان این مسلمانان که دراقصی نقاط جهان اسلام به پا خواسته اند و زیر بار ظلم نمی روند یک موج بزرگی است. بهترین کاری که دشمن می تواند برای مقابله با موج
انجام دهد این است که آن نقطه الهام بخشی که این مومنین و مسلمانان دنیا،اعم از شیعه و سنی به آن توجه دارند بعضی ایران اسلامی را متشنج کنند بنابراین حتماً دشمن برنامه دارد که در ایام انتخابات تشنج آفرینی کند
حتماً دشمن دنبال این است که به نوعی موج منفی ایجاد کند همه ما باید هوشیار باشیم ، اگر حتی در این ایام در راستای ایجاد آرامش از حقوق خود هم صرف نظر کنیم جا دارد اینجا همان داستانی است که دو نفر با ادعای
مادری خدمت حضرت امیر المومنین (ع) رفته بودند امیرالمومنین اظهار نمودند که من بچه را نصف می کنم و مادر حقیقی گفت که ما بچه را نخواستیم حضرت امیر فرمودند که معلوم شد که مادر حقیقی این است. در این صحنه انتخابات هم معلوم می شود که وفادارن به نظام اسلامی چه کسانی هستند بعضی ها ممکن است برای پیروزی درانتخابات به هر وسیله ای دست بزنند مثلاً بعضی ها ممکن است برای پیروزی در انتخابات پول توزیع می کردندم ما برای پیروزی در انتخابات مجاز به انجام خلاف شرع نیستیم که حتی اگر کسی تشنج آفرینی کرد ما هم به آن دامن بزنیم یکی اگر چیزی گفت ما ده تا بگذاریم روی آن جواب دهیم نه مثلاً یک برادر عزیزی از روحانیونی که باجبهه پایداری مرتبط بوده اند را از یک مدرسه علمیه در شیراز اخراج کرده اند ما مجاز نیستیم که به خاطر این یک اعتراض خلاف قانونی کنیم البته ناراحت هستیم و این رایک حق کشی می دانیم کار درستی نمی دانیم که یک برادر مومنی را به خاطر اینکه حرف حقی را زده است از مدرسه علمیه اخراج کنند ولی خلاف شرع نمی توانیم بکنیم خلاف قانون نمی توانیم بکنیم اعتراضمان را از مجاری قانونی پیگیری می کنیم حرفمان را می زنیم ولی باحفظ آرامش مجاز نیستیم اگر سوء عملکرد مشاهده می کنیم خدای نکرده ما هم سوء عملکرد از خودمان نشان دهیم یا مثلاً اگر می بینیم که یک افرادی عملکرد تا مناسب دارند مثلاً در
زمانی که یک منصبی داشته اند با جریان انحرافی ارتباط گرفته اند در شورای ایرانیان خارج از شور که آن همایش مساله دار را برگزار کردند شرکت نمودند و متاسفانه تنها جائی که در کشور شماره 2 آن همایش را برگزار کردند شیرازما بود که بلاخره این ناشی از برخی غفلت ها و اهمالهایی بود که بعضی هاانجام داند این گلایه ها سرجایش هست ولی مجاز نیستیم که به این بهانه حرمت شکنی کنیم و به کسی توهین کنیم این عملکردها را نقد منصفانه باید بکنیم نقد منصفانه یعنی نقد با حفظ ادب و آرامش و احترام البته توقع داریم که از کسی که نقد منصفانه می کنیم ایشان هم بیاید وشفاف از مشکلات و معضلاتی که مطرح می شود دفاع کند بگوید بالاخره بوده یانبوده؟
پس ما در این انتخابات اول آن حضور پرشور و بر احساس دوم مراقبت از اینکه فضای انتخابات فضای متشنج نشود هرحرفی که می خواهیم بزنیم رعایت اصول و ضوابط را بکنیم و سومین نکته آنوقت این است که بهترین انتخاب را انجام دهیم در خصوص بهترین انتخاب باید خودمان برویم و بررسی کنیم حرف بنده برای احدی حجت آور نیست و هر کسی باید خودش بررسی کند حداکثر کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که به عنوان یک مشاور پیشنهاد دهیم احدی نباید توقع کند که چون من این پیشنهاد را دادم مردم هم باید حرف ما را
قبول کنند ما با توجه به این پیشینه ای که از شیراز عرض کردم و همین حال فعلی ما که در همین جریان سال 88 شیراز این افتخار را داشت که هم 8 دی داشت و هم 9 دی را بهترین انتخاب را خواهند کرد که قطعاً انتخاب اول آنهااین روحانی عظیم الشان خواهد بود هرچند برخی افراد در فتنه 88 سابقه خوبی از خود به جای نگذاشتند و خیلی خوب به صحنه نیامدند و دفاع به موقع نکردند حضرت آیت مصباح همین اخیر فرمودند که در قصه عاشورا چندین گروه مجازات می شوند یک گروه که معلوم است اینها کشندگان امام حسین (ع) هستند یک گروه دیگر فقط تماشا کردند و دفاع به موقع نکردنداینها هم مجازات می شوند بعضی مسائل قضا پذیر نیست مثلاً کسی که 22 بهمن بدون داشتن عذر شرعی شرکت نکرده است اگر 23 بهمن این مسیر را صد بار هم طی کند دیگر فایده ای ندارد روز عاشورا باید انسان پای علم سید الشهداء برود بعد از آن تواب هم
که بشنود دیگر فایده ای ندارد. یک موقعی رهبر عظیم الشان روحی فداه فرمودند جناب سلیمان ابن صرد که رهبر توابین بود و پای این توبه خودش و چهار هزار نفر شهید شدند می فرمودند تاریخ وقتی قضاوت می کند بین ایشان و اصحاب کربلا این قضاوت مثل قضاوت یک با صد است اصلاً قابل مقایسه نیست دلیل آن هم این است که به موقع و به هنگام عمل نکردند بنابراین عمل اجتماعی گاهی وقتها قضا پذیر نیست به همین خاطر است
که باید از خداوند متعال کمک بخواهیم که ما را به وظیفه مان آشنا کند که به هنگام و به موقع عمل کنیم امام فرمودند که برخی گناهان بخشوده شدنی نیست آن کسانی که به این انقلاب خیانت کنند یا به اعتماد مردم خیانت کننداین گناهانی است که بخشودنی نیست امام فرمودند که اگر کسی در منصبی به جای خدمتگزاری به مردم این منصب را طعمه حساب کرد اینها جزء گناهان نابخشودنی است انشاءاله خداوند این توفیق را به ما بدهند که در زمره شهدای انقلاباسلامی قرار بگیریم.
نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]